Arról már beszéltünk, hogy miért nehezebb természetesen része lenni egy-egy közösségnek. Most nézzük meg, hogyan lehetünk tagja közösségeknek, és milyen közösséget válasszunk?
Arról már beszéltünk, hogy miért nehezebb természetesen része lenni egy-egy közösségnek. Most nézzük meg, hogyan lehetünk tagja közösségeknek, és milyen közösséget válasszunk?
Érdemes megnézni, összegyűjteni, milyen dolgok iránt érdeklődünk. Ezek közül, mi az, ami kapcsán valamilyen közösségben már tagok vagyunk. Elérte-e célját adott közösségbeli tagságunk? Tisztában vagyunk-e azzal egyáltalán, hogy milyen céllal lettünk tagok? Kihasználjuk-e a tagság minden előnyét?
Célok lehetnek például:
Közös programok érdeklődésünknek megfelelő témákban (pl: filmek, étkezés, utazás, túrázás, mozgás, tánc, öltözködés, lakberendezés, kreativitás, ásványok, állattartás, gyógyulás, hit, vallás, tudomány, politika...)
Ismerkedés barátokkal és a másik nem tagjaival
Tudásunk fejlesztése
Tudásunk megosztása másokkal
Egészségünk fejlesztése
Nézeteink és álláspontunk megerősítése
Információ szerzés
stb.
Van-e lehetőség a rejtett céljaink beteljesítésére meglévő közösségeinkben? Tisztában vagyunk-e rejtett céljainkkal? Mire vagyunk hajlandóak időt szánni?
Hobbinkra, kedvtelésünkre biztos szívesen költünk, és töltünk vele időt.
Párkeresésben kevesebb a kitartás, mert benne van a kudarc lehetősége. Mi lenne, ha keresnénk olyan hobbit, ahol a másik nem megfelelő korosztályú tagjai is képviseltetik magukat? A párválasztásban egyébiránt fontos, hogy legyen közös érdeklődés. Ugyanígy a barátságokban is.
Nos, a fentiek talán kézenfekvőek.
Kevésbé gondolunk arra, hogy vásárlási szokásaink alapján is tagjai lehetünk, sőt tajgai vagyunk közösségeknek. A hasonló ízlés, a hasonló igény, hasonló szokások szintén nagyon fontos a barátságokban, a párkapcsolatokban.
Hogyan lehetünk tagjai egy vásárlói közösségnek, ahol az emberek csak vásárolnak, de egymással nincs kapcsolatuk?
Kapcsolatot lehet teremteni konkrétan a vásárláskor az üzletben, de nagyon jó lehetőség rendezvényeken, vásárokon részt venni, ahol sok hasonló érdeklődésű ember van jelen egyszerre. Ilyen helyen könnyebben és gyorsabban lehet szóban elegyedni, ismerkedni, egymástól tanulni, információkhoz jutni. Sok azonos érdeklődésű ember egy helyen, egyszerre! Ez igazán csábító!
Hogyan szerezhetünk tudomást ilyen rendezvényekről, eseményekről?
Egyes cégek hírlevelekben vagy Facebook értesítésekben üzennek a lehetőségről.
Amennyiben már van a témában ismeretség, esetleg barátság, egymást is értesíthetjük róla, időzíthetjük a találkozást egy ilyen eseményre.
Vagy rákeresünk az interneten arra, ami érdekel bennünket.
Amikor a közös program közös érdeklődést takar, érdemes a tartalom mellett az ott lévő embereket is megfigyelni, megszólítani. Ha csak úgy elmész egy rendezvényre, mindent megnézel, vásárolsz is, de nem ismerkedtél, nem beszéltél senkivel, akkor egy célodat teljesítetted be. Kérdés, hogy elégedetten mész-e haza? Ha nem, kérdezd meg magadtól, mit vártam még el ettől a programtól?
Legközelebb pedig tedd fel a kérdést még a program előtt? Mit várok el ettől a rendezvénytől? Légy tudatos rá, és e szerint cselekedj. Ha csak vásárolni akarsz, vásárolj, ha információt gyűjteni, informálódj, ha ismerkedni, ismerkedj, ha csak időt tölteni, tölts időt... De tudd, mit akarsz, hogy elégedetten menj haza!